NY BLOGG!

Nu byter jag blogg. Sviker blogg.se ett tag och provar på Devote istället.
Tänkte att det vore bra att variera och förnya lite.
Jag hoppas verkligen att NI, mina trogna läsare fortsätter att förlja mig, men på Devote istället.
Ha det bäst så ses vi på nathaliestrand.devote.se

UNDERBART VÄDER

Stek i trädgården är ett måste i detta ljuva väder!


STRESS & ARGA TANTER

Sitter på en ersättningsbuss på väg till Felicia ute i kattarp. På min buss ner till stan visste knappt busschauffören vilken väg han skulle köra och han var väldigt seg och osäker. Därför kommer jag för sent ner till stan, får springa till denna eesättningsbuss och hinner precis med den. När jag sedan hoppar på så börjar massa tanter klaga på mig och frågar om jag inte har koll på tiden och att jag ska komma i tid. Herregud, 1-2 minuter försenade, ta det lugnt lixom. Sur blir jag!


AWSOME!

Sitter hemma hos min fin vän, Anna. Jag har tillbringat hela dagen här. Vi har haft super trevligt, mycket skratt och återblickar på gammla minnen, videos och bilder.
Nu fortsätter vår kväll med Revenge och Big Brother. Mys!

GOURMÉ MIDDAG HOS ANNA

Verkligen gourmé middag, eller allt möjligt från frysen.. ;)


SKÅNSKA & DIALEKTER

Dialekter, det vet ni väl alla vad det är!? Jo det är klart ni vet. Jag har hittat lite information om vår skånska dialekt, fick faktiskt reda på en del saker som jag inte visste innan. Intressant. Jag som är en av de så inte är så värst stolt över skånskan har nu börjat skriva mina egna åsikter om skånskan och andra dialekter som ''pratar skit om skåne/skåningar.''
Sitter nämligen just nu och skriver på mitt arbete som ska redovisas nästa vecka, som handlar om dialekter.
Nu kanske ni tänker att jag är knäpp som sitter hemma och pluggar när jag nu är ledig fyra dagar fram över. Men då kan jag svara er att jag började att skriva detta hemma idag så att jag sedan skulle få det överstökat. Tanken var att jag skulle skriva lite grann och sedan övergå till något roligt, men detta var så himla intressant och roligt så jag har inte kunnat sluta. Hehe. Känns som att jag på något sätt ska bevisa på redovisningen att skånskan inte är mycket sämre än alla andra dialekter.
Hittar andra städer fel på oss skåningar så ska jag minsann hitta fel på dem också! Nu jäklar! ;)

ONSDAG

Det är onsdag och nu ska jag till skolan och göra nationella prov i engelska läs och hörförståelse, inte pepp direkt. Är fortfarande jätte trött från igår.
Ajja, ha en bra dag!


JOBBIG LÄKARKOLL

Var hos läkaren idag och kollade varför jag har svårt att andas. Jag fick andas och blåsa i massa olika saker på lungkoll. Det tog flera timmar, det var jobbigt och tog på krafterna. Läkarna tror att jag har en infektion i lungorna och i luftrören (astma) och ska därför få en annan och starkare medicin. På stället där jag blev undersökt stötte jag både på Filippa Reinfeldt och Jay Smith. Det piggade ju upp såhär bland människor i vita rockar och tofflor.
Är för tillfället jätte trött, det tog på krafterna idag och kvällen får därför bli lugn. Ha det!


GOOD DAY

Hej vännerna mina!
Idag har dagen varit bra. Jag blev godkänd på matteprovet (för en gångs skull) och jag fick bra resultat på engelska nationella, känns skönt!
Ikväll åker jag ner till kören och träffar efterlängtade Therese.
Önskar er en fortsatt bra dag, kram!


EN RESA FÖR TVÅ TILL RÅÅ

Mina planer för dagen gick igenom trots allt. Jag träffade Anna och vår dag bjöd på äventyr direkt. Vi började med att gå en prommenad i skogen, och som vanligt när vi är ute och går så kommer vi till den punkten när vi inte alls vet vart vi är. Trots förvirringen så fortsatte vi med positiv inställning. Vi hamnade helt plötsligt på en öppen och öde plats under en bro. Där såg vi en buss full med massa transvestiter i roliga klänningar och hattar, skojigt värre.
När våra ben sa ifrån och inte orkade gå mer så hade vi hamnat nere på Råå. Där satte vi oss och åt glass och vilade våra trötta ben.
När vi skulle bege oss hem fanns det ingen annan tanke än att ta bussen hem, det var vi väl förtjänta av när vi gått så långt.
Dagen har varit mycket rolig och händelse rik.

min fina vän!


Dessa filurerna stötte vi också på under färden.

ALLERGI BESVÄR

Hej folket!
Enligt min planering skulle jag träffa Anna idag. Tyvärr vet jag inte hur det blir med de planerna längre. I flera dagar nu har jag haft ont i lungorna, ont i bröstet, svårt att andas och kan därför inte äta som jag ska. Jag vet inte om detta beror på min allergi men vad jag än gör så blir det inte bättre. Kommer i vilket fall som helst besöka läkare i denna veckan.
Hoppas är bra med er andra i alla fall!?


HEJDÄR!

Vill bara meddela att jag mår mycket bättre än vad jag gjorde i veckan. Det är inte helt bra men mycket bättre i alla fall, så det går på rätt väg.
För tillfället sitter jag och skriver på boken. Nu börjar det hetta till, hehe.
Hörs!


IDAG HISSAR JAG,..



Idag hissar jag det här nagellacket Nail Envy O.P.I. Det är ett genomskinligt lack som stärker naglarna. Naglarna blir starkare, hårdare och är därför lättare att hålla dem långa. Lacket kan du ha direkt på naglen eller ovanpå ett vanligt färgat nagellack. Jag rekomenderar detta starkt, super bra! Går att köpa på kicks för lite över300 kr.


SÄMST!

Vet att veckan inte är slut ännu men jag måste ändå säga att denna veckan har varit katastrof! Veckan har bara innehållt tårar, arga blickar och dumma kommentarer. Med andra ord så har jag hatat denna fucking veckan!!

Därav dålig och tråkig uppdatering. Hör av mig igen när jag har slutat klaga och mår bättre. Puss så länge!


VÄGEN UPP PÅ STEGEN

Folk pratar alltid om att man ska vara stark, att kunna klättra upp från botten upp på toppen av stegen igen. Saken är den att de folk som säger det aldrig kan veta hur långt ner från stegen man egentligen har falligt. Det kan bara den som själv ligger där nere veta.

Det är upp till en själv att ta sig upp för stegen men ibland hade man uppskattat en hand som kunde hjälpa en på traven. Den handen som hade kunnat ge stor skillnad och påverkan.

Text Av: Nathalie Strand 8/5-2012


BILDEN TALAR FÖR SIG SJÄLV


VIDEO - FLYGPLANS FLYGNING


Såhär kan det gå till på en matte lektion. Vi leker med flygplan och struntar i matteboken.
Haha, la ni märke på mitt skratt i slutet? ;P

NYA INKÖP




Linne, topp, ring och puder.

DAGENS KOMMENTAR

- kolla en dvärg!
- oj vad kort han var...
- undra om han har stor eller liten snopp..?!
HAHAH!


DET ÄR FORTFARANDE PÅ DIG SOM MINA ÖGON SNEGLAR PÅ




FINGER MÅLNING

Efter en riktigt bra och kladdig dag så är jag nu påväg hem en snabbis innan det
är dags att återvända till skolan och vägleda 96or på öppet hus på Victum.

Idag till min och Erikas stora lycka så fick vi skapa. Jag och Erika skapade med fingerfärg både på papper och på händerna. Hur roligt som helst!


BÄSTA KLADDLEKTIONEN!

Kolla in så snygga vi blev!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-1/2719501/images/2012/pic_201036498.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-1/2719501/images/2012/pic_201036498.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-1/2719501/images/2012/pic_201036498.jpg%3C/a%3E">https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-1/2719501/images/2012/pic_201036498.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-1/2719501/images/2012/pic_201036535.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-1/2719501/images/2012/pic_201036535.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-1/2719501/images/2012/pic_201036535.jpg%3C/a%3E">https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-1/2719501/images/2012/pic_201036535.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-1/2719501/images/2012/pic_201036601.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-1/2719501/images/2012/pic_201036601.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-1/2719501/images/2012/pic_201036601.jpg%3C/a%3E">https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-1/2719501/images/2012/pic_201036601.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-1/2719501/images/2012/pic_201036605.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-1/2719501/images/2012/pic_201036605.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-1/2719501/images/2012/pic_201036605.jpg%3C/a%3E">https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-1/2719501/images/2012/pic_201036605.jpg" class="image">


TORSDAG

Dags för skolan. Dagen börjar med engelska nationella prov, usch detta är jag lite nervös för faktiskt..
Ajja, idag är jag glad i alla fall. Ikväll efter skolan så ska jag och Jill vara med och prata på öppet hus, roligt!

Jag har bestämt en ny frisyr som jag funderar att klippa snart. Nämner ingenting om det nu, ni får se eller höra det när det är gjort.
Ha en fin dag!


SÄTTA KÄNSLOR PÅ PAPPER

Mina känslor är för tillfället inte på topp. Känns som att tårarna är påväg, men jag vill inte släppa ut dem.
Nu vet jag exakt vad jag ska göra, dags att skriva en låt. Vet redan vad låten ska handla om och vem som ska få den.
Nu börjar känslorna flöda på svart och vitt.

DET SOM VÄNTAS ÄR ETT LÅNGSAMT FARVÄL






I'M JUST SAYING IT

Idag har dagen varit helt okej. Värdet är ju fortfarande hur underbart som helst!

Allmänt så går mitt humör upp och ner, både glad och ledsen. Nej, jag har inte mens även om det kanske lät som det nu.
Börjar även bli väldigt trött på vissa människor. Folk i min ålder verkar fortfarande inte ha förstått vad ordet mogen betyder. Skrämmande!


ONSDAGEN OUTFIT


1a MAJ

Underbar dag! Varmt, soligt, mysigt, UNDERBART!
En super mysig hemmadag med familjen i trädgården. Ska fatta mig kort, hur fin och bra dag som helst!
Kan inte göra annat än att älska denna värmen!


AJ!

Efter gårdagens eftermiddags sol så har jag bränt mig. Fy vad det gör ont!
Har nyss kommit hem från övningskörningen med pappa. Nu ska jag ligga och slöa i trädgården hela dagen. Pusspuss!


ETT TIDIGT GODMORGON

Som ni ser så vankade jag tidigt denna morgon. Det var väldigt länge sedan jag var upp såhär tidigt när man är ledig, minns inte ens när.
Trots min tidiga uppgång så är det strålande väder ute och jag har en härligt känsla i kroppen. Kan nästan inte bli bättre.